לוויתן קטלן ועמוד 3 של הסאן

גם היום נדחתה בקשה שלי לקבל חסות מגוף מסחרי. עיתון "הסאן" הבריטי דחה את הצעתי הנדיבה, ע"י שליחתו בדמות אנגליה שזופה עם משקפי שמש ענקיות. השיחה התנהלה בנינוחות אחרי שכולנו באנו על סיפוקינו – ראינו לוויתן קטלן.

סיפורינו מתחיל בבוקר שמשי להחריד. אחרי ימי גשם בסיאטל די שמחנו לקבל שמש חזרה. כיון שידענו שהיום נבלה בים, השמחה היתה כפולה.

פירקנו את המחנה, התידדנו עם שכנינו מהאוהל הסמוך, משפחה גרמנית משוויצריה שמתגוררים כשנה בסיאטל. ירדנו לחוף לראות אם יש אורקות במקרה

לא מצאנו וגם לא בנקודות התצפית האחרות. מצאנו, במקרה את הפרופסור, מישהו שחוקר את התנהגות האורקות ומתגורר באי כל אביב-קיץ שמאזין לרשתות הקשר של ספינות התיור והדייגים ויודע מתי כל לוייתן יגיע לאן ואפילו מזהה את הקבוצות לפי קולות הסונאר התת מיימי שהם משמיעים. הוא שלח אותנו לנקודת תצפית בדרום האי. טסנו לשם אבל פרט למעגל ספינות באופק ונקודה שחורה קטנה לא ראינו כלום.

מישהו (ברנעים) שאל אותי איך אנחנו מוצאים את כל האנשים האלו. נורא פשוט. אני מדבר עם כל מי שאני פוגש. למי שמכיר אותי, זה קצת קשה לי כי אני בד"כ כלל שתקן ומסוגף 😉 . אנשים נורא ידידותיים ולכל אחד יש סיפור או טיפ לתרום, המלצה על משהו או סתם צומי וזה נחמד. אני לא יכול אפילו להתחיל לתעד את כל האנשים המענינים שפגשנו.

האי פשוט יפה. מקום מדהים לבלות בו חופשה של כמה ימים. יערות, נחלים, חופים, והכל קטן, נחמד וצלול. אני צריך לשכור שם צימר מתי שהוא…

התחלנו לחזור לFriday Harbor, העיר והנמל הראשי של האי שם חיכתה לנו ה SeaLion, ספינת התיור של חברת San Juan Safaris שאמורה היתה לקחת אותנו לראות לוויתנים. עלינו לסיפון שם פגשנו את הקפטן ושלושת ה"נטורליסטיות" – חצי דיילת, חצי מומחית לוויתנים – שלושתן בחורות חמודות להפליא.

הקפטן קיבל דיווח על הלוייתנים ואיפה הם נראו לאחרונה ויצא במהירות מקפיאת דם למפגש.

Sailing on San Juan Safari's SeaLion to see Orcas

כשראינו עוד ספינות הבנו שיש דברים בגו. הקפטן האט את הספינה כיון שרעשי המנוע משגעים את הלוויתנים. קיבלנו משקפות והתחלנו לסרוק.

פתאום קייטלין, נטורליסיטית בלונדינית במכנסיים קצרות, לחשה "לוייתן בשעה 1, קוראים לו מייק". הם מכירים כל אחד ואחד לפי צורת הסנפיר והכתם הלבן לידו. הרמנו משקפות וראינו

במשך השעות הקרובות נסחפנו לאט ליד הלוויתנים, כשמדי פעם אנו מניעים ורודפים אחרי הקבוצה. כמה פעמים לוייתן זינק החוצה מן המים לצלילי "הוֹוֹוֹוֹוֹ" של כל המשקיפים עד ששכחתי להרים את המצלמה ולתעד. מה שתפסתי זה זנב בחוץ

ו"ספלאש" אדיר כשלוייתן נחת חזרה למים

אנחנו ראינו תמונות של לויתנים במרחק 30 ס"מ מהסירה והמרחק שהלוייתנים המנוולים שמרו קצת איכזב אבל עדיין – זה מרשים לראות את החיות הגדולות האלו, לראות איך הם נעים בקבוצה לדחוף דגים אל מול הצוק כדי לרכז אותם לקראת ביס גדולץ

על הסיפון היו חבורה של בריטים בצבע אדום עגבניה. את תשומת ליבי משך דוד אחד עם מצלמת ניקון יקרה עם עדשה באורך של חצי מטר. אחרי שראה שאני מסתכל בקנאה, פנה אלי והציע להשאיל לי את העדשה. מתברר שהוא צלם ספורט בדימוס, אחד מאלה שרצים במגרשי כדורגל עם עדשות באורך מטר ועכשיו הוא עורך תמונות באיזה עיתון והוא כאן במסע של שבוע בצפון וואשינגטון עם חבורת עיתונאי טיולים. החלפנו עדשות (לא לפני שהוא הפיל את שלי והסתכן בזה שנורית כמעט האכילה אותו ללויתנים). השינוי ניכר מיד:

וגם

בדרך חזרה החלטתי שאני רוצה לקבל חסות מעיתון טיולים בריטי. התחלתי לנהל שיחה עם הקבוצה וגיליתי שהם עיתונאים סוג ב', אחד כותב ל Yorkshire Evening Herald ושאר עיתוני שדה קטנים. הם גיחכו כשהצעתי את הרעיון ושלחו אותי לאחת שנראתה נורמלית ולחשו לי "היא מהסאן, להם יש כסף". ניגשתי אליה וניהלנו שיחה. סיפרתי לה על המסע והצעתי לה שהסאן יממן את המסע ואני אתרגם את הבלוג.

היא גיחכה וסיפרה לי שהם בצימצומים ופיטרו המון עובדים ומדור הטיול מתצמצם. רק עמוד 3 לא נפגע (כיון שאין להם הוצאות ביגוד מיותרות).

וכך, פיספסנו עוד הזדמנות עסקית אבל ראינו לוייתנים אמיתיים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על לוויתן קטלן ועמוד 3 של הסאן

1. רונן זמיר הגיב:

מדהים מדהים מדהים !!!

א. אתם נראים נהדר. מחייכים, מאושרים וכבר נראה שמטרת הטיול הושגה – המשפחה.
    ב. בלי להעליב, הלוויתנים נראים אפילו עוד יותר טוב – חבל על הזמן.
    ג. לגבי מימון לטיול ולבלוג – התשובה גאידמק (אתם לא מעודכנים, אבל הוא קונה את כל המדינה).
    ד. אפרופו הכותרת (עמוד 3 של הסאן) – מדוע לא פירטת יותר על הבלונדינית עם המכנסיים הקצרות?