קו אורך 119.18-, קו גובה 53.08, גובה מעל פני הים 1001 מטר

Longitude -119.18, Latitude 53.08, Height 1001 meter

אלו הן קואורדינטות, מיקום על פני כדור הארץ ושם צולמה התמונה הזו:

Viewpoint over Lake Kinney, northmost point of our trip

זוהי הנקודה הצפונית ביותר בטיול שלנו. יותר לא נצפין. צילמנו את התמונה הזו, הפנינו הישבן צפונה והתחלנו להדרים.

איפה הנקודה הזו? היא נמצאת מעל אגם קיני Lake Kinney שהוא אגם למרגלות הר רובסון.

עכשיו נגלגל אחורה את הסרט ונתחיל מהתחלה בצורה מסודרת.

הר רובסון אשר נמצא בקולומביה הבריטית על גבול נפת אלברטה, הוא הפסגה הגבוהה ביותר בהרי הרוקי הקנדיים. גובהו 3,954 מטר והוא מתנוסס גבוה, גבוה מעל כל שכניו. ראשו תמיד לבן כיון שיש לו מזג אויר משלו ולמעלה תמיד שלג. יש עליו וסביבו כמה מסלולי הליכה בהם אחד הפופולרים בקנדה, מסלול של שלושה ימי הליכה שיוצא אל אגם למרגלות קרחון שממוטט קרחונים קטנים שצפים להם באגם. אני באיזה מקום רציתי לעשות את המסלול הנ"ל אבל אנו לא ערוכים מבחינת ציוד לכזה מסלול. אולם, תחילת המסלול מביאה אותך, לאחר כ 4 ק"מ לאגם קטן ויפה. החלטנו לצאת למסלול הזה. הכניסה לאיזור הרוקי היא מאוד מרשימה. הנה מבט ראשון שלנו על הר רובסון (שראשו מכוסה בבוקר בעננים):

First view of Mount Robson – highest peak of the Canadian Rockies

הגענו, קיבלנו מפות מפורטות של השביל, הוראות והכל ויצאנו לדרך. ידענו שיש לנו לטפס 4 ק"מ עד לאגם ואז עוד איזה קילומטר נוסף לתצפית טובה עליו וכמו שאני מנסה לחקוק לילדים בראש – "מה שעולים צריך גם לרדת!" – 10 ק"מ סה"כ. עצרנו לפני כן, עוד ב Valemount לקנות מוצרים לפיקניק ולכן העמסנו תרמילינו על גבינו, אוכל, מים ומצלמות. כולם עלו על נעלי ההליכה שלהם ויצאנו לדרך. ראשית יש לעבור על גשר מעל נהר רובסון הגועש, שמקורו במי הפשרת שלגים:

Trailhead of Lake Kinney trail, crossing the Robson River

הולכים אנו בתוך יערות לצד הנהר הקר שמקרר את האויר וממלא אותו לחות כך שהעצים גדלים באושר

Nadav on the Lake Kinney Trail

ממשיכים לטפס והיער, יער עצי ארז ענקיים, מתמלא בשלוליות ענק, זכר לעובדה שלא חסר גשם באיזור. כמו שצריך מתחילה מתקפה קונבנציונאלית של יתושים ואמצעי המגן (שאני עדיין לא סומך עליו במיוחד) נשלף

Mount Robson does not lack in mosquitoes as well

החולצות מוכנסות למכנסיים, אני גם ניסיתי לתחוב את קצות המכנסיים לגרביים – מוכן להראות כמו מפגר, רק שהיתושים המעצבנים לא יכנסו פנימה אל מתחת לבגד ויעשו מימונה.

לעיתים יוצאים מחשכת היער לאזור פתוח – היער מתחלף ככל שאנו צוברים גובה ולעיתים פשוט הולכים בשביל לצד שיחים באור השמש כשפרפרים חולפים להם במשק כנפיים (שבטח גורם לסופה בבייג'ינג). הפרפרים עוררו התרגשות בקרב נושאי המגדירים ומיד נערך סימפוזיון כאשר אוהד מבחינתו מוצא כל מין במגדיר וטוען בבטחון מושלם שזה בדיוק כמו שיש לו במגדיר ביד.

Trying to classify passing butterflies

אוהד עזר לטבע איפה שהרוח לא עשתה עבודה טובה ופיזר "סבאים" ענקיים

Ohad blowing on the thing that floats in the air

הילדים עד כה הלכו ללא כל תלונה ועוד אבן קילומטר עוברת ומתקדמים אל הבאה בקצב יפה. אנו הולכים בזוגות, כל פעם ילד אחר עם הורה אחר ומדברים, או על השביל, או על דינוזאורים, חיות, נרניה, אירועי עבר בגן ובביה"ס.

Pairing off and continue to climb the trail

לעיתים העליה קצת פחות מתונה ואז בקריאות קצביות "עליה ק-ש-ה!, עליה ק-ש-ה" (כמו העליה של לובה לארץ) עולים על מנת לעודד את אלו עם הרגליים הקצרות יותר. מדי פעם ההר מציץ אלינו מבין העצים וסוחט כל פעם וואו (ועוד 15 תמונות ממני או ממי שמוכן לצלם)

Catching our breath back after a steeper climb

עכשיו אני עם נדב וממשיכים לרדת לכיוון האגם כשאנו עוברים את אבן 4 הקילומטרים. הנהר הולך ומאיט את הקצב ככל שהוא מתרחב ולפנינו נגלה רמז ראשון לאגם, מים תכולים בצבע בהיר, שמקורם בקרח שלמעלה (וכנראה שהם סוחבים מינרלים מסויימים שנותנים להם את הצבע). המים קפואים למגעי ונדב לא מאמין כשאני צועק לו שזה רותח מדי…

Nadav checking the water in Kinney lake

אנחנו מרגישים את הפניקניק מתקרב והצעדים מתרחבים – עוד סיבוב עוד ירידה ואנו מגיעים לסימן הדרך – גשר העץ שלפני איזור הפניקניק והפיפי

(כאן הערה קטנה – בקנדה אסור להשתין בחוץ – זכר שפונה הצידה ומוציא הצינור יקנס קשות אם יתפס – ולכן יש במקומות אסטרטגים שירותי בור  ונורא נקי)

כאן עלי לבאר – זה לא שאני נעמד בפוזה מגרה לתמונה. יש לי המון כאלו – ההשהיה של המצלמה לא הספיקה ולכן הגעתי בריצה (היה רחוק מדי לשלט של המצלמה). יש לי כאלו ישנות שאני צולל פנימה בקפיצת התאבדות אבל כנראה שהגיל נותן את אותותיו.

Me diving into the frame on the bridge that marks the end of our trail

כמו שאמרה קים ויילד בשירה View from a Bridge:

"View from a bridge, can't take anymore" – הנוף מהגשר, שמציץ אל התרחבות
האגם ותחילת ההר פשוט מ-א-מ-ם. מאמי זה יושב עליך בול (בדרך כלל הולך עם מאמם)

View from the bridge into the lake

זהו. הרווחנו לנו את ארוחת הצהריים – טיפסנו את 4 וקצת הקילומטרים בשעה וקצת. בתפריט סנדיביצ'ים ושאר צ'ופרים כשמדי פעם עוברים חברה שחוזרים מהמסלול הארוך של שלושת הימים (קל לזהות אותם לפי הריח) ומברכים אותנו לשלום.

The picnic we earned for ourselves

לאחר מכן החלטנו להמשיך ולעלות לתצפית יפה על האגם. מבט מהיר המפה הראה לנו שאנו מצפינים ולמעשה מרפסת התצפית המופיעה בהתחלה היא הנקודה הצפונית ביותר שנגיע אליה כי כל שאר הטיול נמצא דרומה. ה GPS נשלף לתעד את הרגע ביחד עם תמונה מעל אגם קיני.

עכשיו, נאמנים לחוקי ניוטון, כל מה שעלינו צריל לרדת. צריך לחזור את כל חמשת הקילומטרים. נדב ואימו תפסו קצב טוב והחלו ללכת אבל אוהד קצת החל לקטר שכואבת לו פה וכואב לו שם ובעצם הוא לא התכוון וזה ופה ושם. כאן נמדדת אבהות אמיתית. התחלנו ללכת כשאני ממציא משימות, סיפורים ושאר שטויות. ברגע שהתחלנו תזוזה הוא נרגע והחל לרוץ. בנקודה מסוימת עברו אותנו שני חברה של שלושה ימים עם תרמילים עמוסים ולוגו של דינוזאור רקום על התיק. אני חושב שבמשך קילומטר דלקנו אחריהם כדי לראות את הדינוזאור עד שקראתי להם לעצור והם עצרו כדי להסביר לאוהד את פשר הסמל. לאחר שחזרנו לממלכת היתושים נאלצתי לאמץ את מוחי הקט וכך נוצרה חרב היתושים – אימת יתושי הרוקי! אוהד זינק תקף עקץ וחיסל (דמיונית שכן היתושים לא התרגשו מדי) מאות אלפי יתושים וכך הגענו בצעדה מהירה למטה כ 4 ומשהו שעות לאחר שיצאנו. נאמנים לאמירה שלא לוקחים כלום מהפארק נתבקשתי לצלם ולתעד את חרב היתושים האימתנית של אוהד והנה היא, במלוא הדרה!

Ohad's Anti-Mosquito sword

שימו לב לקצה המפוצל שבא ליתוש מאחור ונותן לו מלפנים בלי שיספיק אפילו לומר בזזזזז

המסלול היה נהדר. הלכנו ממש, בתוך נוף מדהים וכולם הלכו ולא נגררו. על כזה בדיוק חלמתי כשקנינו את כל ציוד ההליכה והתיקים.

תמונה אחרונה, להוכיח שגם המפלץ הגיע צפונה כל כך:

The beast in Robson Park

ותמונה אחרונה של ההר שהואיל להסיר את עטרת העננים שכיסתה אותו בבוקר

Last view of Mount Robson, without the morning clouds

תוקעים איזה דיסק מוזיקה, איזה עוגית בפה ויוצאים דרומה, לכיוון Jasper היכן שנבלה כמה ימים טובים.

קיראו את הפרקים הבאים בהם נראה חיות, נלך המון ונראה עוד מפלים.

לגרות את התיאבון הנה כמה תמונות שצולמו בערב, כשהגענו לג'ספר פארק. נטינו אוהלנו ויצאנו לאכול בעיר אבל כבר על הדרך ראינו צבי מסוג Mule Deer

Mule Deer on the road near Jasper

ולשאלה הקלאסית – למה הצבי חצה את הכביש?

Why did the Mule Deer cross the road?

ארוחת ערב בג'ספר (של מחתרת הקרוקים) עיר המוקפת פסגות מלבינות ואויר ששם את ירושליים בכיס הקטן

Jasper town center

ובדרך לאוהל, במצב די רצוץ נתקלנו במוסה (נקבת מוס – אייל קורא, למקפידים בשפה). זה חיה קצת גדולה וכבדה. לא הייתי רוצה לפגוש אותה על הכביש – המפלץ גדול וחזק אבל זו וואחד חיה (וזו הנקבה הקטנה)

באותו לילה ישנו כמו מוסים – כבד מאוד!

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על קו אורך 119.18-, קו גובה 53.08, גובה מעל פני הים 1001 מטר

1. one more sau הגיב:

מקסים מקסים מקסים!
    תמונות מהממות! ממש יפה

דרך הגב בספר תאורית הנהיגה הקנדי מסבירים מה צריך לעשות שנתקלים במוס.
    התשובה במהופך.

הכוונה היא במהופך להיגיון : לתת פול ספיד על הגז ולהכנס בחיה באבי-אבואה ,להעיף אותה מעל הרכב ושלא תתנפץ על השימשה
    לא ניסיתי עדין . 😐

2. משה חוטר הגיב:

עוד לפני שאני קורא את הדפים האחרונים אני חייב להגיב כמורה לגיאוגרפיה .
    למרות שזה ברור מאיליו לאיזה קו אורך ולאיזה קו רוחב התכוונת ,עדיין יש להם שמות משפחה כיוון שקיימים לערכים אלו עוד שלושה זוגות אחים.

3. משה חוטר הגיב:

מצטער טעיתי,הסימון לא היה מוכר לי

4. שלום הגיב:

ל-סאו של איתן
    התכוונת לזה, כנראה

5. איתן רביב הגיב:

משפחת אלקין היקרה.

כל הכבוד על היוזמה ועל הביצוע המושלם.
    תמונות מדהימות המזכירות לנו את הטיול שלנו וסיפורים, שיישמרו לכם לזכרון לעד
    (נקווה שגם התמונות ש"נעלמו" במהרה ועוד יחזרו….).