עמק מליון הביזונים

ראשית יש לי חוב קטן לאוהד.

אוהד דרש ממני לצלם אותו עם "התספורת החלקה מאחורה" – כפי שהוא אמר. הנה הוא, לשיפוטכם!

National Bison Range - Ohad's Haircut

Ohad demanded a photo of his new haircut

אנחנו בפולסון, מונטנה. וקראנו על ה National Bison Range של מונטנה

יש לאפריים קישון, זצוק"ל, סיפור משעשע בשם "עמק מליון הפרפרים". הוא מספר על נסיעה לרודוס לעמק שיש בו מליוני פרפרים. הוא ואשתו הקטנה הולכים והולכים וכל פעם אומר להם המדריך שתיכף יגיעו. וכל פעם עוברים אנשים שחוזרים ואומרים להם שהם חייבים להמשיך כי זה פשוט לא יאמן. וכך זה ממשיך וכמובן שהם מגיעים לעמק ריק, שם נשבר המדריך ובבכי מוציא מכיסו פרפר מקומט ומספר להם שיש כאן כאלה אבל הם נעלמו. בדרך חזרה הם מקפידים לספר לכולם שיש שם מליוני פרפרים ושיזהרו שלא יטרפו אותם כל אותם הפרפרים.

ולמה הדבר דומה?

יצאנו לנו לעשות משהו קליל – בלי הליכות קשות – רק לשבת ולצפות בחיות. ה  Montana's National Bison Range הוא אזור מוגן הנותן מחסה לעדר של 300-500 ביזונים אמריקאים. עצרנו לרגע במרכז המבקרים כדי לשמוע שיש שני כבישי לולאה – קצר של 20 דקות וארוך של 1.5-2.0  שעות. כמובן שבחרנו לצאת לארוך. נוסעים על שביל חצץ, אסור לרדת מהאוטו פרט לשביל אחד או שניים שמסומנים וזאת גם להגן על החיות ובעיקר להגן על האנשים שבמכוניות כי ביזון אולי נראה איטי וטיפש – הוא ממש לא והוא חמוש ומסוכן.

עצרנו בשביל השני ויצאנו להליכונת קלה אל מול הנוף

National Bison Range - Overlook

An overlook over Montana's National Bison Range

אוהד לא ראה ביזונים אז הנפתי אותו (בלי תלתלים הוא קל יותר)

National Bison Range - View from the top

Ohad needed a higher viewpoint

ואין שום ביזון באופק. כמו שאמר שייקה אופיר במערכון הידוע (אני משלה את עצמי, אני יודע) של המורה לאנגלית הערבי שמלמד את המלט – "לַא באבא וואללה בטיח" אין ביזון ואין כלום.

אחרי נסיעה נוספת בדרך העפר – ראינו ענן אבק בשדה – ביזונים מתהפכים בחול כדי לסלק מעצמם טפילים. זה היה כל כך רחוק שלא טרחתי לשים כאן תמונה. אבל ראינו ביזונים. אני עדיין לא יודע איך מחביאים עדר ביזונים בין שדות יבשים.

המשכנו בכביש הלולאה, כשאנו נוסעים יותר ויותר מהר – כי זה כבר הפך לאטרקציה המרכזית, הנסיעה בכביש במשובש. עצרנו ליד הנחל לאחר שהבחנו במשהו. בחינה מדוקדקת העלתה כי זה זכר של Mule Deer (ה Mule על שם אוזני הפרד שיש לו) שהסתתר לו מהחום בצל ליד הנחל.

National Bison Range - Hidden Mule Deer

A mule deer resting in the shade in National Bison Range, Montana

ראינו עוד כמה צבאים מרחוק,  ואפילו עוד כמה נקבות Mule Deer

National Bison Range - Long horn Sheep

אבל את הלולאה הארוכה סיימנו כשחצי תאוותנו בידינו. בדרכנו החוצה ראינו שיש פעילות באזור שלא היינו בו ולכן בהטיית הגה קצרה, נכנסנו ללואה הקצרה. דקה לאחר מכן עצרנו כדי להביט בחבר הבא – קאמארד ביזון:

National Bison Range - Bison

לא עברה עוד דקה וקילומטר והנה קבוצת pronghorn antelope (או חודד-קרניים כמו שאמרה לי כרגע תוכנת התרגום) שמרוב התרגשות לא צילמנו ועד שנורית שלפה את המצלמה (שכבר הושמה בתיק כי לא היה בה צורך) תפסתי רק את שני החבר'ה הצעירים הללו שהלכו בסוף השיירה.

National Bison Range - pronghorn antelope

Pronghorn Antelopes calfs

יצאנו בתחושה, כל כך ישראלית, של פראירים. השקענו, נסענו שעתיים בכביש מחורבן משובש, הלכנו ברגל, השקפנו מרחוק ונאדה. כלום. ב20 דקות, בלולאה הקצרה ראינו בוחטה של חיות. מוסר השכל? לא יודע, אבל פעם הבאה נתחיל בקטן.

בדרך חזרה עצרנו לקנות כובעי קאובוי לילדים, לרודיאו של הערב. גם אני רוצה אחד, אבל אני רוצה Stetson ולא משהו כזה פשוט. הערב הולכים לרודיאו!

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על עמק מליון הביזונים

1. נועה הגיב:

אוהדי מתוק שלי תלתלים זה נחמד לי יש המון תלתלים על הראש,אבל כפי שאני יודעת אתה לא רוצה תלתלים,התספורת שלך יפה ואתה מה זה חתיך.