ילוסטון – פרק 1 – מגיעים

ילוסטון. זה בדרך כלל הפארק הראשון שעולה בראש כשמדברים עם כל אדם על פארקים לאומיים בארה"ב. זה והגרנד קניון. ידענו שהוא גדול ועמוס ולכן, בבוקר, בבוזמן מונטנה התגנב החשש לליבנו שמא הגזמנו בספונטניות שלנו ואנו עלולים למצוא עצמנו ללא כל מקום לינה. לאחר דין ודברים ארוך עם מרכז ההזמנות של הפארק (הגברת בטלפון התעקשה לדעת מה המידות של האוהל ולא היה לנו מושג וגם באוהל לא כתוב והיא לא ויתרה, עד שלבסוף סיכמתי על משהו בגודל של אוהל קרקס ליתר בטחון) הצלחנו לשמור לעצמנו את האתר האחרון לאוהל באחד מהמחנות. למזלנו, נורית כבר קראה קצת מראש אז ידענו איפה בערך אנו רוצים לישון.

יצאנו אל הפארק. הפארק עצמו נמצא לו בפינה של מונטנה אבל רובו נמצא בוויומינג ומקצתו גם באידהו – פארק חוצה גבולות

Yellowstone - yell_location-map

מלאי בטחון עצמי חסר כל בסיס (שהרי מקום שמור יש לנו) יצאנו את בוזמן מאוחר מדי. לאחר נסיעה של שעתיים לערך התיצבנו בשערי הפארק

Yellowstone - Gateway

The Gateway into Yellowstone

וההקדשה של הנשיא רוזוולט כשהקדיש את הפארק הלאומי הראשון לציבור

Yellowstone - Gateway - closeup

President Roosvelt's dediaction to the people

נסיעה קצרה על מנת להגיע למרכז המבקרים עוד לפני שסוגרים אותו ושם פגשנו את דן, הריינג'ר, הפקח. אדם שבנוי לתלפיות שכנראה ביזון דרך לו על הענבים כי הוא דיבר בקול כל כך גבוה שדויד ד'אור היה מוריק מקנאה. הוא הסביר לנו שיש לנו עוד שעה-שעתיים עד למחנה. כאן אנחנו התחלנו להוריק, אבל מדאגה. השעה כבר 5+ ויש לנו עוד להקים אוהל ולבשל ארוחת ערב (אני חושב שנדב ואוהד היו חותמים שוב על הפיצה שאכלנו בבוזמן אבל צריך לאכול משהו נוסף!)

עכשיו אני צריך להסביר משהו. הפארק הוא ענק. הוא מכסה כ 9,000 קמ"ר (לשם השוואה גוש דן גודלו 1,500 קמ"ר) יש בו כביש הנקרא The Grand Loop הבנוי בצורת הספרה 8  והוא די ארוך (230 ק"מ אורכו) . הנה שרטוט למתקדמים (המחנה שלנו מסומן ואנחנו נכנסנו בכניסה הצפונית, פינה שמאלית עליונה):

Yellowstone - BridgeBay Camping

The Yellowstone map

כשמעתי 50 מייל לערך (80 ק"מ) בשעתיים, גיכחתי. מה זה 50 מייל למפלץ הגומא מרחקים (וגם דלק, ברוך השם, יפה מאוד, שיהיה בריא, כפרה עליו) כאילו היו קפה דלוח במסעדת דרכים אמריקאית. אבל כשיצאנו לדרך וראיתי את השלטים שאומרים "מהירות מקסימלית 25" (מייל לשעה) התחלתי לחשוש. ואז גם נתקלנו בביזון.

אחרי יום שלם של רדיפה אחרי ביזונים מרוחקים במקלט לביזונים מוכים ליד פולסון מונטנה (תחזרו איזה יומיים אחורה) שאפילו במשקפת לא ידענו אם זה ביזון או סתם סלע מרוחק פתאום ראינו ביזון.

Yellowstone - First Bison

אבל השמחה לא נמשכה הרבה, כאשר, כמו איזה פרה הודית, ללא כל רחשי כבוד לחוקי התנועה או מתן זכות קדימה, פסע הביזון ונעמד על הכביש.  לחיות יש זכות ראשונים על הכביש וגם הביזון והמפלץ שוקלים בערך אותו דבר (טוב, המפלץ עם כל הציוד שלנו שוקל כמו שניים – המפלץ עצמו כמו אחד וכל התיקים שלנו כמו שני). אז הבנו את דברי הפקח. ארוכה הדרך לBridge Bay היכן שננטה את אוהלנו.

Yellowstone - Bison on Road

וכך לאחר כשעה וחצי של פקקים, עדרים של ביזונים (כבר הפסקנו לצלם או להתרגש מהם וליווינו אותם בקללות נמרצות) ונסיעה איטית מצאנו את עצמנו במחנה אוהלים ע-נ-ק, די מכוער (אם כי פונקציונאלי) ללא שום עץ או יער שיפריד בין האוהלים. מתחילים להקים אוהל ולחמם מים לפסטה (הערב, פסטה קצרה עם רוטב של פטריות פורטבלו מאודות בחמאה).

לשמחתינו פנה אלינו שכננו, באוהל הקרוב בעברית (במבטא אמריקאי קל) בשמחה. כך פגשנו את הרב דויד/דאג מניו ג'רסי. כך גם נדב פגש את בנו קובי, בן גילו לערך ומיד נוצר חיבור. הם פצחו במרתון משחקי קלפים כשנדב חוזר ומנצח בכל סיבוב של Uno.

בתקופת הצבא, ידידי אבי שירת בחיל הים. אני לא יודע כמה יצא אל הים הפתוח להגן על גבולנו המערבי אבל וויסט הוא שיחק והרבה; לאחר מכן הוא היה בלתי מנוצח; כך שהצבא תורם לעם חזרה. באותה צורה נדב חידד את חושי ה Uno שלו וקשה לנצח אותו. ואם אני כבר כאן, גם דמקה הוא משחק מצויין. אני מתחיל איתו משחק בזחיחות דעת, בקטע של "הבה ונשחק עם הילד" וממשיך כשאני מורט שערות ומנסה להציל את כבודי כשערימות של מלכות מדלגות על הלוח.

קובי היה, שוב, בדיוק במקום. נדב ואוהד ישבו ושיחקו איתו אח"כ משחק בשם "סלט יווני" (אחלה משחק קלפים של FoxMind חברה ישראלית שכל משחק שלה – פגז) וסופסוף היה לקובי הזדמנות לנצח את הצמד (אוהד קיבל זאת, כמובן, "ברוח טובה", ופרש בכעס משולחן המשחק).

אכלנו בחיפזון, וכאשר רוב המחנה כבר מתכונן לשינה התחלנו בריצת כלים וסידורים. עלינו על משכבינו עמוק לתוך הלילה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על ילוסטון – פרק 1 – מגיעים

1. רונן זמיר הגיב:

מה לגבי המשחקים הבאים:
    יאצי, קוביות שקרניות ו – PIT ?
    תלמד את הרבי, ותקרע אותו !!!