גרנד טטון – צרפתים וציצי שפיצי!

(נראה אם אני אצליח להתחיל פוסט ולגמור לפני שמכונת הכביסה והיבוש יסיימו – כן, זה אחד הצדדים הפחות זוהרים של הטיול, הצורך לחכות לילות ארוכים למכונות כביסה ביזאריות בחדרי כביסה חשוכים בכל מיני מוטלים)

כמו מה זה נראה לכם? (אם תלחצו כאן תקבלו את זה בגדול – פנורמה עבודת יד בפוטושופ )

Grand Teton - Teton Mini Panorama

Grand Teton Panoramic View

משום מה לאיזה צייד פרוות צרפתי זה נראה כמו ציצים ולכן הוא כינה את רכס ההרים הזה tétons או ציצים. כנראה שאם אתה הולך בשלג, לבד במשך חודשים והדבר היחידי שאתה רואה זה פרוות אתה קצת שוכח את המקור.

בכל אופן קמנו לנו בבקתת העץ שלנו לאחר שנת לילה ערבה. ארגון מהיר וקורנפלקסים ואוּדְרוּבּ, לעבודה!

ראשית צריך לטפס על הר סיגנל לראות רחוק, לראות שקוף.

שמש הבוקר מאירה לנו ישר לעיניים בעוצמה מטורפת ולכן אנחנו קצת חמוצים.

Grand Teton - View from Signal Mountain

The Teton Mountain Range as seen from the top of Signal Mountain

בדרך חזרה למטה, נוסעים לנו ביער תוך כדי שאנו שרים, יחד עם הדיסק, את השיר הידוע "פיל ועוד פיל ועוד פיל" (מהפסקול של הצגת הילדים "בנצי"), נורית לוקחת את הסיבוב ברגש ובולמת בחריקת בלמים. על הכביש יושב לו בנחת דוב שחור ומסתכל אלינו.

שנית מצדה לא תיפול ושנית לא נשים את המצלמה כל כך מסודרת בתחתית התרמיל. עד שהוצאתי את המצלמה, הדוב שחש שחייו עוברים בבזבוז זמן עד שהתיירים יוציאו את המצלמה פסע לו בנינוחות אל הסבך. זה מה שהצלחתי לצלם לפני שנעלם

Grand Teton - Black Bear on Signal Mountain
Coming down from Signal Moutain we met a black bear on the road

הפארק כולו מורכב מרכס הרים ואגמים למרגלותם. למרות שרכס הטטון נראה כממשיך את  רכס הרי הרוקי, הם לא חלק מהרוקי. בעוד שהרי הרוקי נוצרו עקב התנגשות של לוחות שהעלו למעלה סלעי משקע שהי בקרקעית הים, הטטון נוצרו עי "רכיבה" של פלטה טקטונית אחת על משנה – הפלטה הקלה יותר צפה ונדחקה למעלה מעל פלטה ימית כבדה. לכן הסלעים כאן הם שונים בעיקר גרניט ודולומיט (אני חושב). הקרחונים של עידם הקרח סיתתו את ההרים, דחקו לפניהם אבנים כמו חומה וכשנסוגו השאירו עמקים שהתמלאו במימי ההפשרה וכך נוצרו האגמים הרבים באזור

הידוע והיפה שבהם הוא אגם ג'ני  – Jenny Lake הנראה כאן למטה עם פסגת RockChuck ברקע

Grand Teton - Jenny Lake and Rockchuck Peak
View on Jenny Lake, Grand Teton National Park with Rockchuk peak in the back

והזוג הצעיר ליד האגם

Grand Teton - Couple at Jenny Lake

למרות שידענו שיהיו מחאות, החלטנו לחזור לשגרת מסלולי ההליכה. המסלול הכי פופלרי ופשוט בפארק הוא המסלול למפל הנסתר (Hidden Falls).  אפשר להקיף את אגם ג'ני ברגל ולהתחיל ללכת או לקחת סירה שחוסכת 4 מייל ואז נשאר עוד איזה מייל למפל ולמתקדמים ניתנת האפשרות לטפס לנקודה שנקראת Inspiration Point או נקודת ההשראה. אני חשתי שאני אהיה מתקדם אבל לא ידעתי עם מי.

חצינו את האגם בסירה קטנה, מעין אוטובוס מים שכזה לשמחתם של הנוסעים הקצרים יותר. בצידו השני של האגם התחלנו ללכת, עוברים מעל גשרים ונחלים המזרימים מי הפשרת שלגים אל אגם ג'ני

Grand Teton - En route to Hidden Falls

Walking on the Hidden Falls Trail, you pass some magnificent streams

Grand Teton - Eitan Climbing to Inspiration Point

די מהר הגענו אל המפלים הנסתרים (הם נסתרים כי לא רואים או יודעים עליהם כלום מכיוון האגם, רק כשמגיעים אליהם רואים ושומעים. הנה הם מאחורינו

Grand Teton - Hidden Falls

Hidden Falls, at the hidden falls trail from Jenny Lake in Grand Teton Park

אני החלטתי ששני הקילומטר האלו לא הספיקו ועכשיו נעלה ונבוא אל הנקודה שבה נקבל השראה! אבל גם אוהד קיבל השראה וכשהתחלנו לטפס (צריך לעלות 130 מטר על מרחק קצר מאוד – די תלול וקצת קשה) הודיע שכואבות לו הרגליים, הבטן והוא לא יכול להמשיך. נורית התנדבה לשמור עליו. נדב, שכן הביע רצון לטפס ואני המשכנו לעלות. כנראה שקצת התרככנו, ואולי זה היה השיפוע ואולי השמש והחום ואולי העובדה שזה ממש גבוהה (וחסר קצת אויר?!) אבל לבסוף זה הגיע

Grand Teton - Inspiration Point Sign

זה לא טריקים של מצלמה – שנינו אדומים ממאמץ, עם הגב לנוף יפיפה של אגם ג'ני והיערות וההרים.

Grand Teton - Inspiration Point
On top of Inspiration Point, a steep climb above the Hidden Falls, Jenny Lake is behind us

התחלנו לרדת מיד, חסים על נורית ואוהד המסכן שסובל מכל כך הרבה כאבים איומים. כשהצצנו למטה לראות את הדרך ראינו כתם מטושטש נע סביב נורית. מבט נוסף הראה שזה אוהד, מתרוצץ לו באושר, רודף אחר סנאים. נס רפואי קרה – הילד הבריא!

נדב נעמד בתחילת הירידה ואז התחלנו לרדת

Grand Teton - Nadav Climbing to Inspiration Point
Nadav, getting ready to start hiking down after being inspired

וזו ירידה תלולה כמובן (החץ הירוק הוא נדב) וכל כך יפה עם כל ההרים מסביב.

Grand Teton - Nadav Descending from Inspiration point

Hiking down from Inspiration point, arrow points at Nadav, the view is spectacular

אוהד מאוד שמח לראות אותנו ולמרות שהשארתי לנורית מיכל מים הוא התעקש לשתות מאחיו.

Grand Teton - Brother Drink

הרבה זמן לא הראיתי לכם פרחים. אז נכון שזה קוץ, אבל זה עדיין יפה (אני חושב שזה גדילן מצוי. באמת!)

Grand Teton - Gdilan Mazuy

השיט חזרה, על האגם קירר אותנו קצת למרות שהכניסה למכונית שעמדה בשמש כל היום השכיח את הנעים שהיה על האגם

Grand Teton - Sailing Back from Hidden Falls Hike

Sailing back from the trail head, trying to cool ourselves in the breeze

החלטנו שדי לנו מהפארקים ואנו ממשיכים החוצה, אל הציביליזציה! החלטנו לנסות ולמשוך דרומה כמה שיותר שאפשר כדי להגיע לסולט לייק סיטי שם קבענו עם ג'וליה חברה של נורית (תרעננו את זכרונכם כאן וכאן).

עצרנו, רק לשניה, כיון שזה היה על הכביש, במעבורת הישנה ב Menor Ferry. זו מעבורת ידנית שנבנתה על מנת להעביר את החלוצים (אלו עם העגלות עם הבד הלבן) את נהר הסנייק (Snake River). אתה אמור לעלות על המעבורת ולשוט בכוח ידני מצד לצד לאורך כבלים המתוחים על הנהר.

לא הבנו למה חונות כל כך הרבה מכוניות של פקחים אבל כשהתקרבנו ראינו אסון אנושי בהתהוותו:

המעבורת נתקעה באמצע הנהר. פקחית עצבנית במיוחד סילקה אותנו משם בגערה "Sir, please step back behind the line" – כן כבר הוקם חפ"ק וראינו על הסיפון אישה מתייפחת בבכי היסטרי ונסיונות להרגיע אותה ומגאפונים והכל. בירור מהיר העלה שהם תקועים כבר שעה. עכשיו, אני לא בא ללעוג למישהו או להתנשא אבל בחיאאאאאת דינקום!

היה פקח על הסיפון, זה שמשיט את המעבורת, כך שלא היה מצב שאף אחד לא ידע. לקח להם זמן להביא סירות וחגורות הצלה (אני נותן כבוד  לנהר הסנייק) אבל למה היסטריה?

Grand Teton - People Stuck on Menor Ferry
People stuck on the Menor Ferry which was built to help the pioneers to cross the snake river. All passengers were rescued and reached safley to dry land

כשיצאנו מארוחת הצהריים, שעה לאחר מכן – המעבורת היתה ריקה כך שאני מניח שכולם הגיעו בשלום לגדה.

המשכנו הלאה, מעבר לפארק ומעבר לעיר ג'קסון שבוויומינג (Jackson, Wyoming) שנראתה לי סבבה אבל רצינו להתקדם ולהרוויח שעות אור. אז נוסעים הלאה, לכיוון Idaho Falls שבמדינת איידהו.

(לסיום ההערה שבהתחלה – לקח לי יותר זמן לכתוב מאשר לכביסה להתנקות ולהתייבש…)

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על גרנד טטון – צרפתים וציצי שפיצי!

1. רונן זמיר הגיב:

איתן,
    הנוף מהמם !!!
    להפסיד בתחרות למכונת כביסה ומייבש? רק לך זה יכול לקרות.
    ואחרון – למרות שהפוסט היה מעניין, הכותרת הכינה אותנו לסיפור אחר לגמרי.
    חשבתי שחזרת לפארק ההוא מלפני חודש כדי לצלם את הריינג'רית היפה ההיא…..
    נו שויין, נסתפק ברגליים הסקסיות שלך במכנסיים הקצרים.

2. שלום הגיב:

ואני, בעוונותי, חוזר אל הגדילן המצוי. הרמז היה חבוי היטב עבור מביני דבר, ואני אינני עומד לחשוף את הספור מאחרי הספור. בטח שזה גדילן, בטח שמצוי – עובדה, מצאתם אותו.
    ודרישת שלום ונשיקה לאוהד.