אידהו זה אוהדי הפוך

כשעצרנו אתמול בלילה, מחוסר ברירה בעיר Blackfoot שבמדינת אידהו, לא ידעתי שזו בירת תפוחי האדמה העולמית!

זאת גיליתי כשהרמתי פרוספקט בקבלה של המלון, כשהגיע הזמן לעזוב. לא רק שהיא בירת תפוחי האדמה אלא היא גם מארחת את  המיזם הגדול "The Idaho Potato Expo". כאן המקום לתת כבוד ולהסביר שאיידהו ידועה בתפוחי האדמה שלה בכל העולם ואכן תפודי איידהו הם שם דבר לתפודים איכותיים.

אבל ראיתי אתרי אקספו בעולם, והם תמיד אתרי ענק מפותחים ולכן הייתי חייב לעבור ולראות. נורית, באנחה כבדה הרשתה לי לגזול שעה וללכת לראות את תערוכת הענק.

היריד העולמי מצוי במבנה קטן בו יושבת בכניסה תפוח אדמה – בחורה צעירה שלדעתי ראתה את רגליה בכינון ישיר לפני 10 שנים. אין סיכוי שעם כל האקסטרות שיש עליה היא זזה משם – ואכן היא האדם האידיאלי להיות בכניסה למוזיאון (מיריד עולמי הפכנו למוזיאון). ראינו במהירות את ההיסטוריה של התפודים, למה איידהו היא מקום נפלא לתפודים (כי אין גשם והאדמה מחלחלת היטב ואז החקלאים שולטים בכמות המים – אני אשאיר למרסל את הבמה בנושאי המים) וכיוצא בזה. ראינו מכונות לטיפול בתפודים והכל מוצג מתוך חשיבות עצמית על גבול הגיחוך. ראינו מוצג חשוב בדמות התפוצ'יפס הגדול בעולם (מופיע בספר השיאים של גינס)

Blackfoot Idaho - World largest potato chip

The world biggest potato chip in Idaho Potato Expo, Blackfoot, Idaho

ותפוח אדמה חתום ע"י סגן הנשיא לשעבר מר דן קוויל (ולמי שלא מכיר את הסיפור המאוד מצחיק הזה – אפשר להתעדכן כאן, באתר מוזיאון אחר לתפודים)

Blackfoot Idaho - Dan Quail Potato

A potato, signed by former vice president, Mr. Dan Quayle (here is a reminder for that "Potatoe" story

יצאנו משם, כשאני מאוד מרוצה ונורית לא מבינה על מה האושר. לפעמים משהו הוא כל כך מגוחך וחסר טעם עד שהוא נפלא. זה משמעות המושג "קאמפ" ואני מאוד נהניתי. אפילו קיבלנו מתנות בדמות סיכות בצורת תפודים לילדים וHash Browns מיובשים בקופסאות לנו. רק להוסיף מים ולמיקרו!

עצרנו להצטלם עם שלט המוזיאון

Blackfoot Idaho - Potato Expo

And then Nadav discovered that Idaho is Ohadi backwards (Ohadi being a nickname for Ohad)

ואז נדב גילה תגלית חשובה (ואני אצטט):

"איידהו", כך אמר, "זה אוהדי הפוך!"

והוא צודק כמובן (תקראו כמו בעברית – שזה מה שהוא עשה בטעות. בכלל הוא כבר מתבלבל לפעמים בין אנגלית לעברית)

וגם זה אוהדי הפוך

Blackfoot Idaho - Ohad upside down

לא השכלנו למצוא עוד תעסוקה בעיר והמשכנו דרומה לכיוון סולט לייק סיטי. העצירה היחידה היתה לאוכל בעיר קטנה בשם Malad שעל הדרך. כך היא נראית, ברחובה הראשי:

Malad Idaho - Malad Street

Malad Idaho - Malad Street 2

This is Malad, Idhao, where we stopped to eat

אני התעקשתי שאני רוצה לאכול תפוח אדמה של איידהו במסעדה ביתית (ולא, מקדולנד אינו אוכל ביתי!!!) ולכן הובלתי אותנו אל מסעדה נהדרת בשם Dude Ranch Cafe. לא משהו שיפיל אתכם על הרצפה, אבל מקום ביתי שכולם מכירים את כולם, מנות גדולות וטעימות של בישול בסגנון ביתי. כל זה, עד לקינוח. היו לי קשיים בשל הצלעות והפירה אבל הייתי חיב ואז קיבלתי את הקינוח שלי:   A strawberry rhubarb pie – עוגת רוברב ותותים.

וואוו. קלתית פריכה וטעימה, בצק מלא חמאה וטעם  עם תותים ורוברב חמצמצים ומתוקים בדיוק במידה, באיזון נפלא.

לכל מי שמגיע לאזור, הנה הכתובת.

This is a great home cooking type of a restaurant in the quaint little city of Malad, Idaho. Be sure to order the strawberry rhubarb pie

Dude Ranch Cafe

65 N Main St, Malad City

Idaho

208-766-4327

המשכנו לסולט לייק סיטי אבל זה כבר בפעם הבאה

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.